2013. január 3., csütörtök

Fodros sál - leírással

 Frilly sál - horgolva.
Karácsonyi ajándék volt a fonal (az enyémek mindig tudják mivel lepjenek meg :))  ),amiből elkészítettem ezt az olyan nagyon divatos sálat.
Igazi kihívást nem jelentett a számomra, de örülök, hogy van egy ilyenem is. Véleményem szerint aki életében nem horgolt vagy kötött, az is könnyedén el tudja készíteni. Erős volt bennem a késztetés, hogy táskát horgoljak belőle (van egy jó kis mintám) de aztán mégis maradtam a sálnál.
A fonal: Papillon Bicolore (70% Acryl,30%Polyamid) 50 g-12 m.
Kettő motringom volt,vagyis tíz dekát használtam fel. 5-ös horgolótűvel dolgoztam, a következő szerint (hátha valakinek hasznára válik ez az útmutató)
A fonalat ha széthúzod, úgy néz ki mint egy horgolt csipke szalag. A dolgod annyi, hogy a felső pikéket felszeded a horgolótűre. Először hetet,majd a nyolcadikat áthúzod ezeken.
Marad egy szem a horgolótűn. Ezután hatot szedsz még fel hozzá,a hetediket áthúzod rajtuk, és így tovább.
Ha több szemmel dolgozol sűrűbb és rövidebb lesz a kész sálad. Lehet kísérletezni.
A végén szépen a tűn maradt szemen a maradék 2-3 cm-es darabot áthúzod. Ezzel kész is van! Az én sálam 230 cm lett. Félbehajtom, úgy teszem a nyakamba, majd elöl megkötöm.
Mivel fehér alapon fekete pöttyös - tökéletes kiegészítője a fekete szövetkabátomnak.
Mutatom a képeket.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése