2012. augusztus 7., kedd

Horgolásom története

Az egész úgy kezdődött, hogy egyáltalán nem tudtam horgolni. Illetve bocs tudtam, csak a tudományom kimerült abban, hogy az elkészült kézzel kötött pulcsikat összehorgoltam.

Kötni még általános iskolában, technika órán tanultam meg és azóta abba sem hagytam. Mint minden kézimunka fajtát, ezt is imádom! Sorban készültek a szebbnél szebb darabok csipkemintával, intarziával készítettem csodás pulcsikat, kardigánokat, mellényeket, babatakarókat, bébi és gyerekholmit, sálakat és ezer mindenfélét. Mindegy volt, csak fonal legyen és minta!
Aztán kb egy éve gondoltam egy nagyot, miután órákat töltöttem azzal, hogy mások gyönyörű horgolt dolgait nézegettem,( arról nem is beszélve, hogy az anyu milyen csodálatos horgolt dolgokat készít ) és arra jutottam, hogy ha két tűvel ilyen pazar dolgokat csinálok, akkor miért ne sikerülne egy tűvel ( persze horgolótűvel ) ugyanez?
Első nekifutásra csináltam egy édes tűpárnát, mindkét oldaláta keresztszemes rátétet hímeztem aztán szépen körbehorgoltam.Így:








Mintavadászat után nekiálltam egy pezsgőszínű rövidujjú blúznak, majd csináltam még egyet kékben is.



Aztán egy ismerősömtől ihletet merítve készítettem néhány 120 cm átmérőjű szőnyeget.




Bősz felindulásomban és a horgolás iránti elkötelezettségem tanubizonyságaként csináltam kb. 80 db mobiltokot. Egy kis ízelítő:





Karácsonyra horgolt harangocskák készültek.








A csúcsok csúcsa pedig: csodás horgolt táskák születtek. Íme néhány:






És akkor még nem is beszéltem az én édes kis Tildas nyulacskáim aprócska pulcsijairól! :) de erről majd máskor...
Lényeg a lényeg: megszerettem ezt a technikát olyannyira, hogy ha van egy üres félórám, már készül is valami újabb remekmű!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése