2012. július 26., csütörtök

Decoupage....

Decoupage. Hmmm, amikor először hallottam ezt a kifejezést, azt hittem, hogy valami függöny fajta vagy eszköz.....       :)  - biztos a vitrázs miatt...
Valójában arról van szó, hogy ez egy olyan kreatív technika, aminek a segítségével tetszőleges felületeket díszíthetünk színes mintákkal, szalvétákból kivágott motivumokkal stb. Ez az egyik legkedveltebb kreatív hobbi, mert könnyen elkészíthető és szinte minden felületre ( fa, papír, cserép, textil, gipsz, üveg stb. )
 alkalmazható. Bővebben olvashattok a témáról a www.decoupage.tlap.hu oldalon!
Ezt nekem is ki kellett próbálnom!
Vettem modellgipszet, műanyag képkeret öntőformát, egy nagyon klassz ragasztót, SÜDOR 146 a neve.
Az a jó benne, hogy ezzel mindjárt fixálod is a képet és nem kell külön vacakolnod vele. Előhalásztam néhány vidám szalvétát a gyűjteményemből, aztán kezdődhetett a móka.
Miután megkötött a gipsz a formában - itt teszem hozzá, hogy akasztó gyanánt én gemkapcsot hajlítottam szét és azt raktam bele a még folyós anyagba a kívánt helyre -, szóval miután megkötött, kiemeltem belőle.
Kivágtam a szalvéta 1/4 részét ( nekem ekkora keretem van ) és mivel három rétegű volt, szétszedtem. Ecsettel szétkentem a ragasztót a felületen, nem túl sokat, csak éppen hogy. Aztán mehet rá a szalvéta.
Majd az egészet újra át kell kenni. Elég homályos lesz, de ne izgulj, száradás után tökéletes!
Már csak a keretet kellett kipingálni. Én ehhez temperát használtam.
Íme az elkészült képek, amik most az erkélyünket díszítik:









Ezeket pedig anyukám csinálta, akiről érdemes tudni, hogy csodás dolgokat készít. Horgolt szélű terítőket, illatzsákocskákat, pompás terítőket és miegymást. De ennek a dolognak egy külön bejegyzést szánok!  :)   :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése