2012. augusztus 25., szombat

Újra maradékok a kézimunka kosárból!

Szóval a múltkor megbeszéltük, hogy mindenki előszedi a maradék fonalat, szétválogatja stb...
Vagy elfelejtetted? Akkor olvasd el újra!
Ahogy ígértem, most a rossz párosításokról írok. Ha egymástól nagyon különböző tarka-barka, úgymond ütős színeket használsz fel, azzal túl nagy hibát nem vétesz, maximum egyedi és extravagáns hatást fogsz elérni. Ez ízlés dolga. Például mint én ezzel a stoki-takaróval:









Vagy ezzel a másikkal,amit az egyik ősi kempingszékre készítettem. Ezen szeretek üldögélni az erkélyen és kézimunkázni. De most be kellett vigyem mert kinnt nem tudtam lefotózni...












Annyira azért nem rossz ugye?

A baki ott kezdődik amikor elkezdesz valamit egy vékony fonallal, aztán folytatod egy vastaggal. A végeredmény garantáltan katasztrofális!
Ha pulcsi készítésére adod a fejed, bátran szabadjára engedheted a fantáziád. A legegyszerűbb egy csíkos mintát megkötni (ha kezdő vagy,akkor ne mindjárt norvég mintával vagy intarziával kezdj).
Itt a maradékaid mennyiségétől függően válaszd ki az alapszínt, aztán úgy adagold hozzá a többit ízlésed szerint. A lényeg, hogy a szálvastagságokat igazítsd egymáshoz! Elképzelhető, hogy valamelyik fonalból akár három szálat is össze kell fognod ahhoz, hogy a legvastagabbhoz igazodj. Próbáld meg arányosan elosztani a különböző színeket. Aztán ha az ujjak elkészítésénél tartasz és úgy látod, hogy valamelyik kevés lesz, még mindig kereshetsz hozzá egy újabb színt, vagy készülhet 3/4-es ujju pulcsi is, esetleg mellény  :)

Nézd, én most éppen egy ilyen csíkos csodát alkotok. (jó régóta készül az igaz, de majd rajta leszek az ügyön)







Amire figyelj a maradék fonalból készült darabok mosásánál, hogy mindig a legkényesebb fonalhoz igazodj. A legjobb langyos vízben, folyékony mosószerrel kimosni. Egy törölközőre terítve igazítsd formára és hagyd megszáradni.

A legtutibb módja a maradék fonal felhasználásának a blokkok horgolása! Én most éppen Madmaselle szülinapi játékára készítek ilyet, de cssss!Egy szót se! Nézd meg itt az oldalsávomban, kattints a kacatériás képre és csatlakozz te is a játékba! 

Csak csináld a blokkokat, aztán már ha kb a nyolcvanadiknál tartasz tudni fogod, hogy mi legyen belőle! Készíthetsz így díszpárnát, táskát, edényalátétet, takarót, poncsót, vállkendőt.
Ha mindezzel elkészültél és még mindig van maradékod, csinálj cuki kis Barbie ruhákat. Én a Tildas Nyuszikat szoktam így felöltöztetni.




De róluk egy régebbi bejegyzésben olvashattál már.

A mobilodra is ráférne már egy új tok? Vagy a szemüvegednek? Nosza rajta!


Ne fogd magad vissza, használd fel a maradékot, a hűtőből is :) , de erről majd máskor...
Na ez jóóóó hosszúúúúra sikerült, most megyek és pihenek kicsit mert elfáradtam, valahogy így:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése